Podnikatelský ráj na internetu?

   marketing

Podnikatelský ráj na internetuPotřebujeme Facebook? Pokud ano, jak si udržet zájem fanoušků, když je dosah omezován? Které analytické nástroje jsou nejúčinnější? Pomůže mi, když změním uspořádání vstupní stránky? Jak zvýšit účinnost e-mailové kampaně? A co nového je v SEO? To jsou jen některé otázky, které aktuálně krouží internetem. A s nimi na jedné straně úžasné sliby typu „Malou úpravou vám zvýšíme návštěvnost o 50%“, na druhé straně rozhořčené projevy zklamání. Co se to děje?

Poslední dobou jsme surfovali na vlně úžasných technických možností. Konference a semináře o internetovém (digitálním, online) marketingu odsunuly do pozadí a možná i k zapomnění akce věnované klasickým postupům. Infopodnikatelé slibovali, že jejich šablony přinesou všem zaručený úspěch. Stačí jen vytvořit správný web, napsat správný e-book (nejlépe za 14 dní), připravit správnou e-mailovou kampaň – a můžete odjet na pláž, kde už vás nikdo až do konce života nebude nutit pracovat.

"Jenže lidé ve svatém nadšení z možností technologií přehlédli, že tu něco chybí."

Jinými slovy, byli jsme přesvědčováni, že stačí správně zvládnout techniku, nastavit automat a sklízet miliony. Že ti chytřejší navíc všechno převedou do řeči čísel, zanalyzují a získají tím ještě nějaký balík peněz navíc. A že kdo se vyzná na internetu, nemusí mít obavu o svoji podnikatelskou budoucnost.

Jenže lidé ve svatém nadšení z možností technologií přehlédli, že tu něco chybí. Že zákazníci nebudou chodit na vaše facebookové stránky jen proto, že víte, jak je vytvořit. Že nebudou číst každou e-knihu jen proto, že jste se naučili převést ji do PDF. Že vyhodí do koše e-maily, zasílané sice skvělým programem, po sté však nudně opakující, jak skvělé slevy máte. Hodně to připomíná internetovou horečku přelomu tisíciletí. Tehdy investoři nadšeně kupovali akcie nových firem, sotva oznámily, že budou podnikat na síti. Jejich manažeři se pak posadili v luxusně vybavených kancelářích a marně přemýšleli, co by vlastně měli dělat.

3 způsoby, jak navýšit tržby

Navýšit tržby za cenu velkých investic, to dokáže každý. Jako chytrý podnikatel nebo podnikatelka ale víte, že to není nic pro vás. Vy na to jdete především chytře a dokážete tak porážet i velkou konkurenci. A v programu PARTNER PLUS k tomu máte dobrého partnera. Podnikejte chytře


Technologie jsou jen nástroje

Mějme tedy na paměti jednu důležitou věc: Všechna ta technologie kolem nás je jen nástroj, jímž komunikujeme obsah. Tak jako skvělý obal musí obklopovat neméně skvělý výrobek, protože prázdnou krabici si nikdo rozumný nekoupí, tak všechny ty vymoženosti internetu musí mít za sebou něco skutečného, nějakou hodnotu pro zákazníka. Jinak je veškerá snaha marná. Je jistě dobré zvládnout veškerou techniku, ale samo osobě to nestačí.

A pak se ještě nabízí otázka, jestli je opravdu výhodnější podnikat jen na internetu. Má to skutečně takové přednosti, abyste se jiných mohli vzdát? Podnikatelé by si měli uvědomit, že pokud chtějí dělat svůj byznys pořádně, poctivě a s plným nasazením, není to na síti ani snazší, ani levnější. Nemá tedy smysl snažit se za každou cenu všechno přesunout z reálného do virtuálního světa, protože tam se vždy vejde jen část. To, co je opravdu důležité, jako například osobní vztahy se zákazníky, zůstane bohužel mimo.

Až tedy budete plánovat příští rok, nezačínejte odpovědí na otázku „Jak?!“ Zeptejte se nejdříve „Proč?“ a „Co?“

Tady je váš úspěch!